Vi lever i förkrigstider, sa Stig Björn, och det betyder att man behöver en skarp intuition.
Nu är det aktion dygnet runt i omvärlden, och en läsare ger sin syn på saken, och efter läsarens inlägg ska vi lyssna på tre andra som har helt andra uppfattningar.
Det finns väl ändå en och annan i Sveriges avlånga land som rent logiskt förstår att den långa torkan, hettan och nu skogsbränderna inte är ett verk av Gud, eller ens av Allah? Inte ens skymten av Odin eller Tor ser jag heller? Möjligen kan det vara Lucifer? Men om det kan jag inte utveckla, för de onämnbara..
Så, om du tror att allt är normalt, Gud är Gud och Löfven är statsminister, då ska du sluta läsa genast.
En norsk artikel idag ger ett intressant perspektiv på landets bränder. Jo, fast först, objektivt sett är det en omöjlighet med 60-80 samtidiga bränder, om de inte är anlagda på något sätt.
De som studerat fenomenet vet att man kan använda DEW (Directed energy weapon), exempelvis, för att starta bränder. Det går annars bra att starta bränder på många andra sätt, agenter som åker runt med tändstickor till exempel. Men DEW är effektivt, anonymt och görs med hjälp av drönare, flyg och/eller satelliter.
Den norske artikelförfattaren är medveten om hur bränder kan startas, men har fokus på varför. Varför brinner svensk skog på så många platser, och i så stora arealer, det ger han åtminstone ett hypotetiskt intressant svar på.
Svaret, menar han, är solklart. En svensk uppfinnare vid namn Lars Stigson upptäckte att man kunde raffinera/utvinna olja ur skogsrestprodukter (det som slängs när man gör papper ex) Redan nu kan vi köpa en del av den oljan tillsatt i dieselbränsle på Preem och i viss mån på Circle K (Statoil..) Och faktiskt så påstår man att redan 2030, så kan Sverige vara helt självförsörjande på drivmedel till fordonsflottan, utvecklingen går fort. Och kan Sverige, kan väl andra.
Skulle detta bli verklighet kan man slänga Agenda 2030 i papperskorgen, den som säger att ingen ska ha motorfordon eftersom det förstör klimatet. Hela den marxistiska strukturen faller platt, för här har vi ett bränsle som är helt klimatneutralt och som inte smutsar ner.
En sådan utveckling gillas väl inte av alla? Särskilt inte av amerikanska oljebolag, kanske? Eller ryska? Eller de onämnbara?
För mig var det som ett ljus som tändes, äntligen började jag fatta jakten på dieselbilar. Hur ofta har jag inte sett artiklar som utmålar dieselmotorn som den mest giftiga och minst klimatsmarta, när den bevisligen drar minst bränsle, och avgaserna är så rena att du kan vistas i en hall med dieseltruckar? Eller att om du kan köra på tallolja, så kan du köra på hampolja också, antagligen ännu smartare.
Nu är det ju svårt, för att inte säga omöjligt, att veta vad de onämnbaras syfte med Sveriges skogsbränder är, ofta finns det många lager av motiv, som i en lök, vad gäller exempelvis ”chemtrails”.
Men nog är tanken på ett fritt och oberoende Sverige en tilltalande tanke?
Min not: Det kommer motorer som går på vatten.
Lars Enarsson lär nog anse att det är Gud / den högre makten / universum
Allt står inte väl till. Sverige befinner sig just nu på randen till en avgrund. Om inte en radikal förändring snart äger rum kommer den totalitära, antikristliga diktaturen inom kort att vara ett etablerat faktum i Sverige. Gud ensam avgör om Sverige ska bestå som land eller om vi ska ingå i ett kommande Ryssland.
Min not: Fjärde budordet är det enda som innehåller ett löfte att du ska få leva länge i ditt eget land om du hedrar din fader och din moder.
Vad jag kan se är det få svenskar som kommer att få leva länge i sitt eget land, och om vi ska gå på kristna tolkningar av läget i Sverige är det självklart att Gud använder folk för att just bränna – sista varningen?
En outstanding energiman meddelar att det är karma som spelar ut just nu
Hela hans resonemang är mycket intressant speciellt om man sätter ihop det med nästa film.
Flätar vi ihop båda två har vi sinnebilden för uttrycket; ”Vi lever i den yttersta tiden”.
Men det är inte vi som ska gå under utan ondskan. För att den ska kunna gå under måste den först blottläggas. Vi provoceras och testas just nu, lyssna själv:
Dieselavgaser är definitivt inte rena! De partikelfilter som finns i dag monterade på nyare dieselfordon filtrerar inte mer än ~50% av det sot som bildas pga den ofullständiga förbränningen i berörda motorer. Det är ett stort problem! Sedan innehåller ’grön’ diesel ett antal kemiska tillsatser, som vid förbränning bildar andra skadliga föreningar, som det inte tas någon som helst hänsyn till. Ett forskningslag vid ett svenskt universitet innan milleniumskiftet, mätte upp vad som kom ut ifrån avgasrören från fordon med olika typer motorer. Man nöjde sig inte med NOx och oskadlig koldioxid, utan analyserade allt. Den ’den ’gröna’ dieseln fick sämst mätvärden, klart sämre än den ’röda’. Den studien är sedan länge försvunnen ifrån Internet och övrig åtkomst, då den ogillades utav bl.a. fordons- och oljeindustrin. Hade jag anat vad som var på gång, hade jag sparat en kopia av studien. Det blir i slutänden fel, om regleringar sker enbart på vissa delar och dessuton av de minst problematiska föreningarna i avgaserna. Testerna (= fabriksspecifikationer) som görs, är heller inte helt representativa för hur det ser ut i verkligheten, då ingen hänsyn tas till körteknik, fordonslast osv … Driftstid vid olika hastigheter ignoreras helt, vilket är ur vetenskapligt perspektiv helt förkastligt.
Det är inte enda/första gången framtagen forskning och utveckling av [klart] bättre fungerande förbränningsmotorer har försvunnit genom uppköp eller via censur genom påtryckning. Bl.a. hade en innovatör i USA, för ett antal år sedan, utvecklat en trecylindrig motor med klart mindre cylindervolym och avsevärt bättre prestanda/bränsleekonomi än en konvensionell fyrcylindrisk tvåliters [bensin]motor. När det blev allmänt känt, så köptes rättigheterna snabbt upp utav ett av företagen inom fordonsbranschen och projektet lades per omgående i malpåse, då det ansågs vara ekonomiskt skadligt för både fordons- och oljeindustrin.
’Volkswagen Blue’-skandalen uppstod pga att det inte är möjligt med dagens teknik, att samtidigt hålla nere nivåerna utav NOx och [oskadlig] CO2. Sänker man det ena, så höjer man det andra och vise versa. Motoreffektiviteten försämras dessutom när skillnaden blir för stor mellan de två, dvs motorn går sämre, förbrukar mer bränsle som följd och mer bränslerester följer med ut tillsammans med avgaserna. Inget man kommer runt med dagens motorkonstruktioner. Detta är något som fordonsindustrin är mycket väl är medvetna om och som varken intresserar [giriga/okunniga] politiker eller dito pseudogröna, där ideologi är viktigare än verkligheten … Därför fuskade Volkswagen.
Preem hävdar att de kan konvertera tallolja till diesel. Tallolja är en eterisk olja och innehåller allergener (jag har allergier mot flertalet barrträdsoljor … Gran kan jag inte ens vistas i närheten utav inomhus.). De klarar inte utav att förklara hur de kommer runt det faktum, som förutsätter någon form av ’vises sten’, för att göra om det till genuin diesel. (Jag reagerar inte alls på ’röd’ diesel. Avgaserna ifrån ’grön’ diesel gör mig dessutom illamående, beroende på allt ’skräp’ som följer med ut via avgasrören.) Råolja [= biobränsle] bildas, som diesel kommer ifrån, under extremt tryck, värme och under väldigt lång tid. Något de inte kan åstadkomma i rafferaderier eller ens i begränsade laboratoriummiljöer.
Tack!
Mindre dieselmotorer ersätts av bensinmotorer med kompressionständning. De första bilarna kommer om ca 2 år. Tunga kommersiella fordon kommer att drivas med gas. I USA är det redan allt vanligare. I Sverige har innerstadsbussar gastank på taket. Lagertruckar med förbränningsmotor drivs oftast på gas. Sitter det en gasolflaska bak på trucken är det ganska uppenbart. De flesta fartyg och lok för godståg, där elektrifierad järnväg helt eller delvis saknas, kommer att vara dieseldrivna då dieselmotorn driver elmotorer för framdrivningen. Ur råolja utvinns det mesta av den en viss mängd fotogen, bensin, diesel, smörjolja, plast och asfalt. Just nu är efterfrågan på dieselandelen högre än vad man normalt får ut av råoljan så därför blandar man in tallolja. Likadant med bensin där man blandar in etanol för att späda ut den. Nackdelen är att bensinförbrukningen ökar något med tillsatt etanol. En bil som går på ren etanol drar ca 35% mer bränsle per körd kilometer. De kommande bensinmotorerna med kompressionständning drar betydligt mindre än sina bensindrivna föregångare, beroende på belastning.
Tack!
Det enda som är mer skrämmande än bränderna som rasar runt om i Sverige är konspirationsteorierna som folk läser på nätet och tror på. Jag har full förståelse för att det brinner överallt för några dagar sedan såg jag en familj som tände grillen med torra kvistar de hittade på marken bredvid ett uttorkat skördefält. Som tur var reagerade människor runt omkring dem och kom springande med vatten.